Reklama w Google – w poszukiwaniu nowych Klientów

18 Paź , 2017 marketing sklepu internetowego

Reklama w Google –  w poszukiwaniu nowych Klientów

Sprzedaż internetowa coraz szybciej wypiera z rynku sprzedaż bezpośrednią i stacjonarną. Wzrasta liczba użytkowników, którzy szukają produktów w internecie. Specjaliści e-commerce przewidują dalszy wzrost znaczenia i roli sprzedaży internetowej. To będzie się wiązało z rosnącą konkurencją. Jeśli zależy nam nie tylko na utrzymaniu się w biznesie, ale i na zwiększeniu liczby klientów musimy zadbać o pozycjonowanie sklepu.

Najpopularniejsze narzędzia promocji

Wśród najchętniej wybieranych sposobów promocji sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania, jest reklama w Google AdWords i pozycjonowanie sklepu internetowego. Reklama AdWords jest narzędziem pozwalającym na wyświetlanie sponsorowanych wyników w wyszukiwarce. Jej głównym atutem jest szybkość działania. Już z chwilą startu kampanii, reklama w Google jest widoczna na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Na pozycjonowanie sklepu składa się wiele różnorodnych działań, w których efekcie sami promujemy naszą stronę w wynikach wyszukiwarki. W pierwszym przypadku płacimy za reklamę, a w drugim za czas, jaki przeznaczy na wypromowanie naszego sklepu firmie, której zlecimy to zadanie.

Reklama AdWords

Obydwa rozwiązania są interesujące, ale które jest skuteczniejsze? Niezaprzeczalnym atutem reklamy Google AdWords jest szybkość działania. Trzeba się jednak liczyć z wydatkami, gdyż każde pojedyncze kliknięcie użytkowników internetu w reklamę generuje koszty dla sklepu. Aby przynosiło efekty, a nie koszty narzędzie wymaga nieustannego prowadzenia i monitorowania pozycji za pośrednictwem panelu administracyjnego usługi. Ten najczęściej obsługujemy już sami. Czas działania i trwałość pierwszych pozycji jest uzależniony od parametrów kampanii, którą sami finansujemy. Reklama w Google jest wskazana głównie na etapie wprowadzania sklepu na rynek, dzięki temu szybko będziemy mogli przysporzyć jej Klientów.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Działania związane z pozycjonowaniem sklepu internetowego najlepiej zlecić wyspecjalizowanej agencji. Specjaliści zajmą się stroną sklepu, odpowiednio dobiorą nagłówki treści i stron, słowa klucze. Zajmą się także pozyskiwaniem linków i innymi działaniami. W przypadku tego rozwiązania trzeba się liczyć z długofalowymi efektami i wrażliwością pozycji na zmiany w wyszukiwarce internetowej. Działaniami w zakresie pozycjonowania najlepiej zajmować się systematycznie i powoli po to, aby sklep mógł się rozwijać.

Na pytanie – które rozwiązanie wybrać, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Reklama Google przynosi szybkie i konkretne efekty, a pozycjonowanie sklepu przynosi korzyści długotrwałe. Oba narzędzia są równie ważne i potrzebne. Idealnie byłoby, gdyby się uzupełniały. W pomocy odnośnie wyboru odpowiedniego narzędzia jak też wykonania usług warto zwrócić się do specjalistów.

, ,


1 Response

  1. Dawid pisze:

    Warto zaktualizować ten artykuł chociażby o zmianę nazwy uslugi Google Adwords na Google Ads 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *