Co można zrobić z porzuconymi koszykami w sklepie internetowym?

2 maja , 2017 marketing sklepu internetowego

Porzucenie koszyka następuje wówczas, gdy klient nie finalizuje zakupu po dodaniu produktów do swojego zamówienia oraz pozostawieniu danych kontaktowych. Może to być spowodowane mało intuicyjnym procesem obsługi lub zbyt wysokimi kosztami wysyłki. Nierzadko problemem jest również nieodpowiedni design sklepu lub inny powód, który zniechęcił kupującego. Porzucone koszyki zdarzają się nawet w najlepiej zoptymalizowanych sklepach internetowych.

Odzyskiwanie porzuconych koszyków

Po sprawdzeniu listy porzuconych koszyków, warto wysłać do klienta wiadomość przypominającą. W jej treści powinien znajdować się odnośnik umożliwiający sfinalizowanie transakcji. Dobrym pomysłem jest zaproponowanie darmowej wysyłki zakupionego towaru. Nie są to duże koszty, a mogą skutecznie zachęcić klienta do dokończenia zakupów. Miłym gestem jest również zamieszczenie w mailu kodu rabatowego. Kluczowe znaczenie ma sposób, w jaki skonstruowana jest wiadomość przypominająca. Do klienta należy odnosić się z szacunkiem i motywująco, co również zwiększa prawdopodobieństwo odzyskania koszyka.

Zmniejszenie liczby porzuconych koszyków

Sprawdzonym sposobem na ograniczenie liczby porzuconych koszyków jest zaproponowanie klientom opcji bezpłatnej dostawy. Jeżeli sprzedawca nie może sobie na to pozwolić, warto rozważyć chociaż zawężenie oferty do określonych dni lub przygotowanie programu lojalnościowego. Dobrym rozwiązaniem może być również zagwarantowanie darmowej dostawy przy zakupach za określoną kwotę. Żeby uniknąć porzucania koszyków, sam sklep musi też profesjonalnie funkcjonować oraz być atrakcyjny wizualnie dla klienta. Dzięki temu wzbudzi w nim większe zaufanie już na starcie.

,


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *