Koszt założenia sklepu internetowego

20 Kwi , 2017 oprogramowanie e-commerce

W łączny koszt założenia sklepu internetowego trzeba wpisać m.in. zakup domeny oraz wykupienie hostingu, a także obsługę płatności internetowych, przygotowanie szaty graficznej czy też promocję całej działalności. Wiele z tych funkcji spełnić może odpowiednie oprogramowanie do obsługi e-commerce, które nabyć można np. w formie abonamentu.

Koszty abonamentu

W przypadku platform abonamentowych, stała opłata za dostęp do całkowicie funkcjonalnego narzędzia sprzedażowego on-line pobierana jest co miesiąc. Abonament jest najlepszym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy nie posiadają długoterminowego biznesplanu. Wysokość comiesięcznych opłat jest znacznie niższa od kosztów zakupu pełnej licencji. Opcja abonamentowa jest także mniej ryzykowna. Jeżeli sklep internetowy nie będzie przynosił zysków, a jego właściciel zechce zmienić model sprzedaży, najprawdopodobniej zapłaci za abonament mniej, niż w przypadku wykupienia standardowej licencji.

Inne możliwości

Na przykładzie platformy sky-shop.pl widać, że koszt sklepu internetowego może zależeć także od rodzaju wykupionego pakietu. Zazwyczaj im więcej funkcjonalności, tym abonament jest wyższy.

Istnieją również inne rozwiązania, takie jak wykupienie dożywotniej licencji. Opłata za zakup licencji na oprogramowanie do obsługi sklepu internetowego jest jednorazowa. W zamian otrzymuje się gotowy sklep z przygotowaną szatą graficzną i wszystkimi modułami. Zazwyczaj cena licencji jest jednak dość wysoka. Inną opcją jest prowizja od sprzedaży, którą usługodawca pobiera w zamian za możliwość używania systemu obsługi. Można również skorzystać z darmowego oprogramowania. Posiada ono podstawowe funkcje, jednak każdy dodatkowy moduł jest już odpłatny.

,


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *